ok, le titre est un peu provocateur, mais c'est presque ça ;-)
les équipements français n'ont jamais été aussi présent dans
un boeing que dans le 787 !
voir cet article par exemple:
French win record share on 787 programme 04/10/2005
[...] Boeing's 787 Dreamliner has a significantly higher proportion of French involvement than any of the
manufacturer's previous aircraft programmes. (...) Although France was not a specific target when it was seeking
partners and suppliers for the programme, "we decided to go for the best of industry worldwide", Boeing says. The
airframer found a considerable amount of that expertise among Airbus's suppliers in Toulouse. (...) Some have
already proved their expertise through subcontracted work or contracts for retrofit programmes for other Boeing
aircraft. (...) Elsewhere in France, Messier-Dowty is supplying the 787's main and nose landing gear structure, its
first prime contract with Boeing on a commercial aircraft. Messier Dowty already supplies landing gear for Boeing's
F/A-18, AV-8B, T-45 and V-22 military aircraft, as well as carrying out subcontract work on the 777. (...) Snecma
subsidiaries Messier-Bugatti and Labinal are supplying electric brakes and wiring respectively, while Thales is
providing the electrical power conversion and the integrated standby flight display for the aircraft. [...]
source : Flight International -
et boeing avoue à demi mot qu'airbus l'aide bien en ayant crée
un pole d'équipement très compétent en France ou boeing
va faire tout naturellement son marché ;-)
pour être honnête, c'est pareil pour airbus, il utilise aussi des sous-traitements américains qui travaillent pour boeing...
tiens, au fait, l'imprimante des pilotes dans l'A380 est de marque américaine...
le Boeing 787 conçu et fabriqué pas les français !!!
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- chefdeville
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Mr.Japan a écrit :Si ça continue, Airbus va sous traiter la fabrication de ses avions a Boeing, et vice versa
tout a fais encore une fois

mais les vrais chiffres montent a 40% de sous traitances americaines pour notre 380
il est de 25% de non americain en sous traitance du 787
et 75% de sous traitance americaine pour le model du geant americain
source : boeing